Papíry Etival a Fontaine očima Roberta Coalsona

Papíry Etival a Fontaine očima Roberta Coalsona
Máme pro vás nový "testovací" článek, výtvarník Robert Coalson tentokrát vyzkoušel papíry pro mokré techniky Etival a Fontaine od firmy Clairefontaine. Jeho hodnocení je opět dvoujazyčné, anglicko-české.

Umělecké papíry značky Clairefontaine zmíněné v tomto článku najdete v našem e-shopu v oddělení výtvarné potřeby: skicáky: malba - mokré techniky.

Přehled námi nabízených skicáků s popisem jejich vlastností najdete v článku Na co se hodí umělecké papíry Clairefotaine.

Etival (200 g/m2)

Šumava

Kočka/Cat

Papír Etival 200 g/m2 je zábavný a k chybám shovívavý papír, který je vynikající pro skicování vodovkami. Bez žehrání přijme mnoho vrstev a má rovný povrch, který je vhodný pro kreslení tuší. Pro malování jsem použil obě strany tohoto papíru a mohl jsem nanést hodně vody bez problémů.

The Etival 200 g/m2 is a fun and forgiving paper that is excellent for watercolor sketching. It takes many layers without complaining and has a smooth surface that is good for line drawing with ink. I used both sides of the paper with quite heavy washes and had no problems.

Etival (300 g/m2)

Zátiší/Still life

Etival 300 g/m2 lisovaný za studena a Fontaine 300 g/m2 lisovaný za studena s drsnou texturou jsou si velmi podobné papíry. Oba mají krémovou barvu, která krásně zdůrazňuje nakreslené. Oba papíry jsou shovívavé k chybám - dovolí vám upravit pigment vodou a roztírat barvu velmi svobodně. Více se mi líbila ta drsná textura - textura vytváří zajímavé efekty při použití techniky suchého stětce. Etival je však lepší, pokud chcete doplnit vaše vodovky kresbami tuší.

The Etival 300 g/m2 cold-pressed and the Fontaine 300 g/m2 cold-pressed rough texture are very similar. Both have a nice creamy color that makes excellent highlights. They are forgiving – allowing you to lift pigment and move paint around fairly freely. I liked the rough texture version better – the texture makes interesting effects when dry-brushing. The Etival is better if you want to use ink drawings with your watercolors.

Fontaine (300 g/m2)

Okolo Třeboně/Outside Trebon

Rokytka

Papír Fontaine 300 g/m2 ze 100% bavlny, lisovaný za horka, má skutečně exkluzivní povrch. Vyžaduje trochu praxe, protože je třeba mít kontrolu nad hladkým povrchem, na kterém barva usychá opravdu rychle a je těžké ji pak upravit. Ale tento papír bez kyseliny, s hedvábnou povrchovou úpravou, je ideálním papírem pro dokončená díla, nejenom skici a studie.

The Fontaine 300 g/m2 cotton hot-pressed paper is a really classy surface. It takes some practice because control is difficult with the smooth surface and the paint dries quickly, making it lifting difficult. But the acid-free, satiny finish makes it an ideal paper for finished works.

Robert Coalson

  • je americký žurnalista a začínající umělec, který od roku 2002 žije v Praze. Pod jménem @strugglingsketcher ho můžete sledovat na Instagramu.
  • is an American journalist and budding artist who has lived in Prague since 2002. You can follow him on Instagram at @strugglingsketcher.

 

Doporučujeme